Empatický přístup pro zdravotnická zařízení

Seminář empatického přístupu ke klientovi/pacientovi, kolegovi, sobě samému. Pojem EMPATIE ve zdravotnictví není třeba vysvětlovat. Je to každodenní rutina v práci sestřiček a ošetřovatelek. Tato často nedoceněná, avšak velmi potřebná práce je postavená na empatickém přístupu ke klientovi. Bohužel mnohdy jim už nezbývá ta správná dávka empatického přístupu při komunikaci s kolegou, rodinnými příslušníky a už vůbec ne na empatický přístup sama k sobě. Zdravotnický personál je vystaven velkým tlakům ze strany vedení, zároveň ze strany pacienta a ze strany rodinných příslušníků pacientů. Na seminářích se učíme, jak těmto tlakům předcházet, jak je eliminovat pochopením celé situace a nepředjímáním nepříjemného chování pacienta či jeho rodiny. Učíme se vnímat pacienta a jeho rodinu jako osoby žijící ve velkém strachu, který je leckdy vede k nepřijatelnému chování, učíme se praktickým technikám pro takovou komunikaci a hlavně nebrat si to osobně. Učíme se měnit mediální obraz zdravotnického personálu ... nedávat příčinu pacientům a jejich rodinám, aby mohli říct, že přesně toto chování očekávali.

Detail školení:

dle dohody
6 až 8 hodin
dle dohody
Bohdana Boniatti
Bohdana Boniatti

Co je malé, to je milé. Vnímavá, empatická, charismatická. Vždy připravena podat pomocnou ruku, velmi oblíbená v kolektivu. Obchodní zkušenosti protkané uměním vžít se do pocitů a potřeb druhé strany. Terapie životem. Přezdívka: Bóďa

od 22.400 Kč

Hlavní myšlenkou školení je uvědomit si, proč jsem vlastně nespokojený a ve které oblasti svého života. Tato nespokojenost je pak základem pro naše podrážděné či nestabilní chování ať už na pracovišti či jinde. Snažíme se najít stabilitu ve svých hodnotách tak, aby jsme byli ustáleni ve svých životech, ve svém jednání a hlavně abychom byli sami sebou.



V rámci školení otevíráme tato témata:

EMPATIE

Co je empatie a jak vypadá empatický přístup v praxi. Empatie neboli vcítění označuje porozumění emocím a motivům druhého člověka. Pro schopnost empatie je užitečné umět odložit svoje vlastní názory, hodnoty a předsudky. Jde o to být schopný pochopit, jak a proč člověk jednal tak, jak jednal, jaké z toho má pocity a jaký má na kteroukoliv věc názor, kdy jedná proti svému přesvědčení a kdy se naopak to, jak se chová navenek, plně ztotožňuje s tím, co cítí uvnitř.

RESTIMULACE

Co je restimulace klienta/pacienta (či kolegy) a jak ji poznám, jak se jí vyhnout a jak pracovat s již restimulovaným klientem/pacientem. (Restimulace je probuzení vzpomínek, většinou nepříjemných. Na původní událost si vědomě nemusíme pamatovat, ale pokud dojde k tzv. restimulaci, čili k probuzení vzpomínek, nevědomých, tělo i psychika se nám nastavuje do tohoto původního stavu.)

KOMUNIKACE

Komunikace, aby nedošlo k restimulaci - přístupy pro eliminaci negativní restimulace klienta/pacienta. Komunikace po restimulaci - v tomto případě již řešení konfliktu a snaha o velmi hladké a empatické řešení.
Komunikace obecně – jaké druhy komunikace máme k dispozici a zdali všechny využíváme. Pakliže využíváme, tak jak?

ASOCIACE

Práce s asociační pamětí. Psychoterapie jsou běžně postaveny na práci s asociační pamětí. Máme tedy možnost dotknout se tématu asociační paměť, a to hlavně ve vztahu k tématu hojnosti, úspěchu, autentičnosti, budování mezilidských vztahů, vazeb a správné komunikace.

EMOČNÍ INTELIGENCE

Emočně inteligentní člověk má, naprosto zjednodušeně řečeno, pořádek ve svých emocích, to znamená, že ví, kdy má radost, nebo kdy je vzteklý a také ví proč. Právě vědět proč a plně si uvědomit své emoce nám umožní je ovládnout. Rozbor vlastních emočních reakcí, pochopení svých nastavení vedoucí k větší toleranci a pochopení reakcí druhých.
Technika zrcadlení - Jak bych reagoval já, kdyby..? Jak bych odpověděl? Jak bych se cítil?

POSLÁNÍ

Uvědomění si poslání své práce v profesi sestry/ošetřovatelky, rozpomenutí se na původní záměr, proč jsem chtěl dělat to či ono? Co mě k tomu vedlo? Co mě na mé práci baví a co nebaví? Rekapitulace PRO a PROTI.
Uvědomění a akceptace sinusoidy - nahoru a dolů, lépe a hůře, dobře a špatně, což ve výsledku vytváří v našich životech rovnováhu. Pochopení ROVNOVÁHY a jednoduché techniky k jejímu nastolení v práci i v našich životech.

AUTENTIČNOST

Autentičnost, pravost, hodnověrnost našeho přístupu ke klientovi/pacientovi, kolegovi, nadřízenému, k sobě samému - ukázky a příklady využívání autenticity slov v komunikaci.
Téma víry v sebe sama, ve své schopnosti, nadání, možnost úspěchu a bohatství.


Mám zájem
Název společnosti
DIČ
Jméno a příjmení žadatele
Telefon *
Email
Počet účastníků
Způsob platby
Mám zájem

* Takto označené pole jsou povinné. IČ a DIČ je pro právnické osoby. Fyzická osoba udává v případě, pokud nevlastní IĆO své datum narození

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních ůdajů